Bij elke Boks website, zit ook een mailbox (of meerdere). Bij oplevering van de website ontvang je van ons een e-mail met allerlei gegevens, ook voor het instellen van je mailbox. Vaak krijgen wij de vraag of wij de mail ook "even" in kunnen stellen. En hoe graag we dit ook willen doen, in de praktijk is dat best moeilijk.
Omdat niet iedereen dezelfde software en hardware gebruikt, zijn er namelijk tientallen tot honderden mogelijkheden om het e-mailverkeer goed in te stellen.
Vroeger had je een PC en werkte je met Outlook. Daarmee werkten ongeveer 90% van alle computer- en mailgebruikers. Daar was destijds vrij eenvoudig een handleiding voor te schrijven.
Tegenwoordig hebben we vaak meerdere (mobiele) apparaten en meerdere e-mailadressen.Deze willen we allemaal in 1 programma in kunnen lezen (Outlook, Thunderbird, Safari, Gmail, Office365, Outlook Online, Hotmail, noem maar op). De meeste software is hier wel voor geschikt en in bijna al deze software kun je ook je e-mail van je website goed instellen. Echter werkt dit overal op een andere manier en is het voor ons niet makkelijk om in een paar zinnen uit te leggen hoe je je e-mail in moet stellen.
De allerbeste methode is om dit bij je automatiseerder neer te leggen. Die heeft kennis van deze zaken en kan je verder helpen zodat al je e-mails op al je apparatuur werkt.
Verder kun je ook op Google veel informatie vinden. Als je bijvoorbeeld zoekt op "outlook 365 mail instellen" kom je meerdere websites tegen die stap voor stap uitleg geven. Alle informatie die je daarbij nodig hebt (wachtwoorden, poortinstellingen etc., staan in de mail die je van ons hebt gekregen.